0

Je winkelwagen is leeg

Annuleren & Retourneren

Annulering
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kostenloos. Annuleer je de bestelling nadat deze naar jouw verzonden is, dan dien je het pakket bij bezorging te weigeren. Indien Fooniq.nl reeds een betaling van je heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan je terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als je de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger).

Herroepen webshop bestelling
Een product dat je in de Fooniq.nl webshop hebt aangeschaft kun je, mits ongebruikt en in de originele verpakking, om de volgende redenen herroepen of retourneren:

Bedenktijd/retour
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@fooniq.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

- Producten die voor verkoop ongeschikt zijn geworden of door de klant zijn gebruikt.
- Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur (zoals softwareproducten) en vergelijkbare producten waarvan de verzegeling is verbroken.
- Verbruiksartikelen zoals inktcartridges en toners waarvan de verpakking is geopend.
- Producten die door persoonlijk gebruik onhygiënisch worden (zoals koptelefoons en dergelijke) en waarvan de verpakking is geopend.
- Op maat samengestelde of gemaakte producten die qua specificaties in overeenstemming zijn gebracht met de wensen van de klant.

Indien je de bestelling op basis van deze  dagen bedenktijd wilt herroepen, zijn de kosten voor het retour sturen voor eigen rekening. Zodra wij het product in goede orde hebben ontvangen, zullen wij zo snel mogelijk – in ieder geval binnen 14 dagen – het aankoopbedrag terugstorten. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

Product ruilen?
Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@fooniq.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.”

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Verkeerd product ontvangen
Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het voorkomen dat er per ongeluk een verkeerd product naar je is verstuurd. Vraag een retour aan en we zorgen dat het juiste product jouw kant op komt. De kosten voor het retour sturen van het verkeerd ontvangen product neemt Fooniq.nl op zich.

Product defect bij ontvangst
Fooniq.nl stelt haar assortiment met zorg samen en kiest alleen kwalitatieve merken en fabrikanten. Bij de fabricage van ieder product kan het echter voorkomen dat een klein percentage niet 100% goed functioneert en door de kwaliteitscontrole heen glipt. Mocht een product bij ontvangst defect zijn, dan kun je het product natuurlijk retour sturen. Het defecte product dient compleet en in de originele verpakking retour gezonden te worden. Na ontvangst zorgen wij dat je een nieuw product ontvangt of dat je het geld terug krijgt. Fooniq.nl neemt de kosten op zich voor het retour sturen van een bij ontvangst reeds defect product.

Transportschade; pakket geweigerd
Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het wel eens voorkomen dat er onderweg iets verkeerd gaat. Controleer het pakket bij aanname aan de deur altijd goed op schade. Constateer je schade aan het pakket? Neem het pakket dan niet aan en weiger het. Het pakket zal dan automatisch aan ons geretourneerd worden. Neem echter wel via het herroepingsformulier contact met ons op, zodat we een nieuwe zending voor je kunnen verzorgen.

Transportschade; pakket ontvangen
Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het wel eens voorkomen dat er onderweg iets verkeerd gaat. Controleer het pakket bij aanname aan de deur altijd goed op schade. Constateer je slechts lichte schade aan het pakket en verwacht je dat de inhoud van het pakket ongeschonden is, dan kun je het aannemen. Bewaar dan echter altijd het verpakkingsmateriaal voor het geval dat de inhoud toch beschadigd blijkt te zijn. Het verpakkingsmateriaal is dan nodig voor onderzoek. Is de inhoud van het pakket toch beschadigd, stop het dan terug in het originele verpakkingsmateriaal en vraag een retour aan. In geval van transportschade neemt Fooniq.nl de kosten voor het retour sturen op zich.

Retourinstructies
Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan Fooniq.nl kenbaar te worden gemaakt. Gebruik je hiervoor ons retourformulier of stuur ons een e-mail. Vermeld hierbij a.u.b. in ieder geval je volledige naam, bestelnummer en de artikelen die je wenst te annuleren, ruilen of retourneren. Ter verbetering van onze klantenservice zouden wij het op prijs stellen wanneer jij ons de reden hiervan laat weten. Je bent hier uiteraard conform de wet Koop op afstand niet toe verplicht.

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens jouw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden. Let op: het rekeningnummer dat je opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan je de betaling aan Fooniq.nl heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen. Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen na retourmelding aan je terugbetaald.

Volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden.
Er zijn een aantal producten die wij om hygienische reden moeten uitsluiten van de omruilgarantie. Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Zo kunnen wij headsets en sportarmbanden niet terugnemen als de verzegeling is verbroken.

- Headsets/oordopjes bedraad of draadloos
- Geheugenkaarten / USB Sticks
- Batterijen/telefoonaccu’s
- Screenprotectors voor zowel smartphones als tablets

De verpakking dient altijd mee geretourneerd te worden met de retour.
Een originele verpakking van een artikel moet in nieuwe staat geretourneerd worden.

Retouradres:
Fooniq.nl
T.a.v: Afdeling Retour
Willem Dreeslaan 165
2729 NE Zoetermeer
Nederland